Audioperformance Jacka Kosmoskiego w piwnicy kamienicy Pinkusa
Data publikacji: 18.09.2012
JACEK KOSMOSKI
audioperformance
czwartek 20.09. godz. 18.00
Jacek Kosmoski
Zapisy audio/video:
http://youtu.be/shwQUjmd1Ck
http://soundcloud.com/kozenoizzer/ambient-noises-2
http://soundcloud.com/kozenoizzer/nocne-impresje3
http://youtu.be/GaYTKJzvxHw
Tagi: Akademia Sztuk Pięknych, Artur Chrzanowski, ASP, audioperformance, Ekspres Wschód, Henryk Panusz, Jacek Kosmoski, piwnica Pinkusa
audioperformance
czwartek 20.09. godz. 18.00
w piwnicach kamienicy Pinkusa (na wystawie Ekspres wschód. Powrót do awangardy)
"Muzyką elektroniczną zajmuję się od końca lat '80 gdy instrumenty elektroniczne i pierwsze komputery domowe stały się łatwiej dostępne w Polsce, a od początku także były dla mnie instrumentami. Wcześniej "studiowałem" budowę, działanie i historię instrumentów elektronicznych mieszkając we wschodnich Niemczech.
W Polsce tę wiedzę czerpałem od Włodzimierza Kotońskiego, w Niemczech od Bernarda Ernst'a poznając także zbudowany przez niego analogowy syntezator modularny, H. Schulze i G. Engela, którzy przybliżyli mi tajniki konstrukcji syntezatorów. Od końca lat '90 zajmuje się sztuką performance, instalacjami multimedialnymi, w tym dźwiękowymi, tworząc audio-przestrzenie. Tworze muzykę elektroniczną w różnych odmianach eksperymentując na żywo przy tym z wieloma niekonwencjonalnymi źródłami sygnałów o częstotliwościach akustycznych jak amatorskie radia krótkofalarskie i różne układy elektromagnetyczne.
Moja muzyka powstaje do miejsca, do czasu i do przestrzeni w której się akurat znalazłem. Zależnie od tego staram się wypełniać ją tonami harmonizującymi z cyklami natury, biologicznymi rytmami, kierując ją do wnętrza lub od wnętrza. Słucham muzyki: Autechre, Isan, Venetian Snares, Oval, Aphex Twin, Sqarepusher, Orbital, Kraftwerk jak i klasyki muzyki elekronicznej i elektroakustycznej jak György Ligeti, Oskar Sala, Iannis Xenakis."
"Muzyką elektroniczną zajmuję się od końca lat '80 gdy instrumenty elektroniczne i pierwsze komputery domowe stały się łatwiej dostępne w Polsce, a od początku także były dla mnie instrumentami. Wcześniej "studiowałem" budowę, działanie i historię instrumentów elektronicznych mieszkając we wschodnich Niemczech.
W Polsce tę wiedzę czerpałem od Włodzimierza Kotońskiego, w Niemczech od Bernarda Ernst'a poznając także zbudowany przez niego analogowy syntezator modularny, H. Schulze i G. Engela, którzy przybliżyli mi tajniki konstrukcji syntezatorów. Od końca lat '90 zajmuje się sztuką performance, instalacjami multimedialnymi, w tym dźwiękowymi, tworząc audio-przestrzenie. Tworze muzykę elektroniczną w różnych odmianach eksperymentując na żywo przy tym z wieloma niekonwencjonalnymi źródłami sygnałów o częstotliwościach akustycznych jak amatorskie radia krótkofalarskie i różne układy elektromagnetyczne.
Moja muzyka powstaje do miejsca, do czasu i do przestrzeni w której się akurat znalazłem. Zależnie od tego staram się wypełniać ją tonami harmonizującymi z cyklami natury, biologicznymi rytmami, kierując ją do wnętrza lub od wnętrza. Słucham muzyki: Autechre, Isan, Venetian Snares, Oval, Aphex Twin, Sqarepusher, Orbital, Kraftwerk jak i klasyki muzyki elekronicznej i elektroakustycznej jak György Ligeti, Oskar Sala, Iannis Xenakis."
Jacek Kosmoski
Zapisy audio/video:
http://youtu.be/shwQUjmd1Ck
http://soundcloud.com/kozenoizzer/ambient-noises-2
http://soundcloud.com/kozenoizzer/nocne-impresje3
http://youtu.be/GaYTKJzvxHw
Tagi: Akademia Sztuk Pięknych, Artur Chrzanowski, ASP, audioperformance, Ekspres Wschód, Henryk Panusz, Jacek Kosmoski, piwnica Pinkusa